Thursday 17 September 2015

Glasgow trip

Ráno jsem se snažila zůstat v posteli co možná nejdéle, ale v 11 jsem se tedy rozhodla, že je na čase přivítat okolní svět. Už druhý den jsem měla strašnou chuť na palačinky, navíc jsem měla v ledničce nakrájené jahody s mangem, takže ideální kombinace na brunch (snídaňooběd). Moje palačinky začínají stylem, že připravím těsto tak nějak od oka, to znamená, že jsem nakonec udělala palačinky pro celý byt. I na Nutellu došlo. Lepší snídani jsem si přát nemohla.
Jak jsem tak myla nádobí, tak mi najednou došlo, že mi za hodinu jede vlak do Glasgow, kde jsem měla sraz s Ali (spolužačka ze střední), a já jsem furt v kuchyni v pyžamu. Naštěstí jsem všechno stihla a těsně pod druhé hodině odpolední jsem byla na glasgowském nádraží Queen Street. Problém byl, že Ali byla ještě ve škole a já měla za ní přijet. Zeptala jsem se kolemjdoucích policistů kudy že se dostanu na University of Glasgow a nasměrovali mě na metro, kterým jsem tady ještě ani jednou nejela. Tak jsem se zhluboka nadechla, to zvládnu. Nakonec to nebylo tak špatné, jen to jejich metro má jen jednu linku a je strašně mrňavé - stála jsem u dveří a musela jsem mít skrčenou hlavu. Do teď sama sebe obdivuji, že jsem opravdu došla až na studijní oddělení UoG sama aniž bych se ztratila. Každopádně jsme se tam s Ali našly a ona mě provedla po jejich kampusu, který je mimochodem nádherný!
Jely jsme do centra, prošly jsme si hlavní ulice, zavítaly jsme do Poundlandu, kde jsem objevila nádherné stojací zrcadlo v bílém rámečku za libru, takže jsem ho tam nemohla nechat, šly jsme do Primarku (kde jsme u převlékacích kabinek potkaly holčinu, která za námi šla, že slyšela češtinu a chtěla nás pozdravit, tak jsem si krátce popovídali) a kolem 6 hodiny jsme si zaslouženě daly kávu v Caffé Nero (které sídlí v té nádherné pidi-budově uprostřed náměstí, kterou jsem vyfotila naposledy, když jsem tam byla).
Když jsem kolem osmé hodiny dorazila domů, málem jsem únavou padla rovnou do postele, což jsem samozřejmě nemohla, protože jsem zároveň byla hladová a vyberte si pak co má přednost.

Palačinky s Nutellou a ovocem. Mňam

Dvojjazyčný nápis na nádraží - Stuighlea - Stirling v skotské gaelštině

Pidi metro

University of Glasgow. 





Metro

S Ali v metru

Princes Square Shopping Centre. Samé luxusní značky.

Pasáž plná klenotnictví



xx

No comments:

Post a Comment