Saturday 12 December 2015

Christmas time in Stirling

Osm dní do mého odjezdu domů, JUPÍ! Už jsem ve vánoční náladě poslední tři týdny, všechny dárky už mám nakoupené, teď už i většinu zabalenou, výzdoba v bytě je kompletní, stromeček máme a mně zbývá akorát jedna prezentace v pondělí a mám volno! Tedy.. volno. Ještě v úterý a v pátek budu ve škole, ale už děláme minimum práce. A taky ještě pracuji, dneska a zítra a velmi pravděpodobně i příští víkend než odletím. Snažila jsem se dopsat všechny eseje co nejdřív, protože já už jsem prostě v myšlenkách doma u stromečku.
Vánoce tady jsou úplně jiné než v Čechách. Nejenže tady začínají skoro hned po Halloweenu, ale příjde mi, že nákupy jsou strašně jednoduché. Většina lidí tady tedy zdobí stromeček až 1.prosince, ale obchody jsou nazdobené kolem 10.listopadu. I my jsme si koupili mrňavý stromeček a trošku jsme vyzdobili byt. A vůbec ta vánoční nálada je tady všude kolem. Co se týče vánočních nákupů tak vážně, nakupovalo se mi letos strašně dobře, příjde mi, že tady mají prostě všechny blbinky, které každý potřebuje. Teď to ještě dopravit domů.
V úterý budeme mít vánoční večeři v bytě, možná ještě s někým dalším, takže budu dělat bramborový salát a řízky. Poprvé v životě. Dneska jsem nakupovala ingredience a obávám se, že neměli v Tescu celer, tak jsem koupila něco, co vypadalo hodně podobně, tak jsem zvědavá jak to dopadne.
V práci je to teď strašně rušné, každý pátek a sobotu máme vánoční párty o zhruba 130 hostech, takže začnu v 6 večer a do jedenácti si prostě nesednu. Ale už jsem mi dvakrát přišla týdenní výplata a stojí to za to, když vezmu, že tady je minimální hodinová mzda třikrát vyšší. Ještě pracuji neděle, které jsou naše úklidové dny, kdy uklízíme z předešlých párty a připravujeme a prostíráme stoly na další týden.
Už tady asi dvakrát sněžilo, ale vždycky jen asi pět minut a hned to roztálo. Na druhou stranu jsme tu zase měli několik bouří, takže jsme zase měli záplavy, ale tady to nikdo neřeší... To spíš v jiných částech země z toho jsou reportáže na BBC.

Naše nejlepší pizza-stěna se světýlkama

Objevila jsem novou závislost ve školní kantýně!

Problém s povodněma je ten, že jakmile stoupne voda, hned to ohrožuje školu.

Stříhala jsem naše rozhovory pro dokument.

Rádoby kvalitní fotka centra Stirlingu s vánočními dekoracemi.

Strašně se mi líbí můj pokoj teď :)

...a ano, máme zakázané svíčky, ale prostě... Jsem rebel.

A mám nové povlečení, protože tamto je strašně ošklivé.
xx



No comments:

Post a Comment